سلامت

آشنایی با سندرم پای بی قرار

آشنایی با سندرم پای بی قرار

سندرم پای بیقرار (RLS) یک اختلال عصبی شایع مرتبط با خواب است که تا 15 درصد از بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد. این سندروم باعث ایجاد احساسات ناخوشایند در پاها می شود، معمولاً در هنگام خواب، که به طور موقت با حرکت تسکین می یابد.

Zachary Strumpf، MD ، یک پزشک ریه، مراقبت های ویژه و پزشکی خواب در بیمارستان های دانشگاهی. “کسانی که علائم شدید دارند ممکن است در طول روز نیز آنها را تجربه کنند.” او اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی تشخیص و درمان این اختلال به اشتراک می گذارد.

چه چیزی باعث RLS می شود؟

سندرم پای بیقرار می‌تواند در هر سنی شروع شود، اما در بزرگسالان مسن‌تر شایع‌تر است. زنان بیشتر از مردان مبتلا می شوند.

دکتر Strumpf می‌گوید: «علت دقیق ناشناخته است، اما برخی تحقیقات نشان می‌دهند که این بیماری به عدم تعادل دوپامین شیمیایی مغز که در حرکت ماهیچه‌ها نقش دارد، مرتبط است. “برخی از مطالعات همچنین نشان می دهد که سطوح پایین آهن یا ژنتیک ممکن است یک عامل باشد، به خصوص اگر این بیماری قبل از 40 سالگی ایجاد شود.”

RLS همچنین می‌تواند با شرایط دیگری مانند بارداری، دیابت، اختلال مصرف الکل، بیماری کلیوی، آسیب نخاعی و بیماری پارکینسون نیز رخ دهد.

تأیید تشخیص پاهای بی قرار

اگر فکر می‌کنید ممکن است RLS داشته باشید، با پزشک مراقبت اولیه یا ارائه‌دهنده داروهای خواب صحبت کنید. آنها یک تاریخچه پزشکی کامل می گیرند، یک معاینه فیزیکی انجام می دهند و از شما می خواهند که علائم خود را با جزئیات شرح دهید. ممکن است آزمایش‌های بیشتری برای رد سایر شرایط انجام شود و ممکن است آزمایش خون برای بررسی سطح آهن شما انجام شود.

در صورت مشکوک بودن به RLS یا سایر اختلالات خواب، ارزیابی جامع خواب توسط یک ارائه دهنده داروی خواب آموزش دیده، که ممکن است شامل یک شبانه مطالعه خواب، ممکن است توصیه شود.

مدیریت علائم با تغییر شیوه زندگی

هیچ درمانی برای RLS وجود ندارد، اما علائم را می توان با تغییرات ساده در شیوه زندگی مدیریت کرد. این موارد عبارتند از:

  • مکمل های آهن. کمبود آهن با علائم RLS مرتبط است. اگر آزمایش نشان دهد که شما کمبود آهن دارید، ممکن است مکمل های آهن تجویز شوند. اینها فقط باید زیر نظر پزشک مصرف شوند.
  • تغییرات رژیم غذایی. یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید. الکل، کافئین و شکر تصفیه شده را حذف یا محدود کنید زیرا اینها با افزایش علائم RLS مرتبط هستند.
  • سیگار نکشید. نشان داده شده است که نیکوتین به هر شکلی علائم RLS را افزایش داده و خواب را مختل می کند.
  • استراتژی های مقابله ای را ایجاد کنید. پیاده روی، کشش، حمام های گرم، ماساژ و تکنیک های تنفس عمیق می تواند شما را آرام کند و ذهن شما را از احساسات RLS دور کند.
  • رعایت بهداشت خواب. هر روز در ساعت معینی به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید، حتی در تعطیلات آخر هفته. اتاق خواب خود را تاریک و خنک نگه دارید و قبل از خواب از نمایشگرها (تلفن همراه، تلویزیون، بازی های ویدیویی) خودداری کنید.
  • هیدراته کنید. در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید.

اگر علائم مکرر یا شدید هستند و تغییرات سبک زندگی باعث تسکین آنها نمی شود، چندین دارو وجود دارد که ممکن است کمک کند. پزشک با شما همکاری خواهد کرد تا داروی مناسب و دوز مناسب را برای مدیریت بهترین علائم شما پیدا کند.

پیوندهای مرتبط:

بیمارستان‌های دانشگاهی شبکه گسترده‌ای از مراقبت‌های اولیه و داروهای خواب ارائه‌دهندگانی با تجربه و آموزش پیشرفته برای تشخیص و درمان طیف گسترده‌ای از شرایط مرتبط با خواب، از جمله سندرم پای بی‌قرار.

 

 

این مطلب به صورت اطلاع رسانی و مطلع کردن بیمار از بیماری خود است و نباید به جای دستورات پزشکی استفاده شود و رسانه در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا